Tek-9 PowerCup 3 & 4

Tek-9 PowerCup

Eftersom Chefen var ute och drack bubbelsaft över nyår har man totalt missat att skriva om PowerCup #3 som spelades förra helgen (3/1). Den kom i alla fall att vinnas av Europa Tek-9 själva och om inte jag misstar mig (rätta mig gärna om jag har fel, klockan är mycket) är detta den första lite större turnering Tek-9 faktiskt vunnit i CoD4. På tiden med andra ord. Man hade dock en relativt lätt väg till semi, men väl där och i den stora finalen stötte man på starkt mostånd men segersiffrorna mot Tyskland eyeshow i finalen var imponerande. Speciellt med tanke på att eyeshow på samma karta bara 1 vecka tidigare ägt upp Tyskland Legendary.

Tek-9's väg till seger i PowerCup #3:
Runda 1 - vs. Portugal Team Another View (13-1), mp_strike
Runda 2 - vs. Storbrittanien xciteuk (13-5), mp_crash
Runda 3 - vs. Tjeckien NecroRaisers (13-5), mp_backlot
Runda 4 - vs. Tjeckien nEophyte (13-10), mp_citystreets
Finalen - vs. Tyskland eyeshow (13-4), mp_crossfire

Ett stort grattis önskar Chefen.

PowerCup #4 drar igång senare idag (söndag, 6/1) klockan 19:00. Signups strängde dessvärre igår men med har vi några intressanta lag såsom Finland Team-Kojak, Europa Tek-9, Tjeckien nEophyte, Tyskland eyeshow, Tyskland ZYKON, Storbrittanien TLR och Frankrike oXmoze för att nämna några. Ett speciell stort lycka till önskas dock till danska Danmark CAP som får ses som den skandinaviska representanten den här gången.

Besök:
Tek-9.org
#tek9 @ QNet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0