Druidz på i33

Druidz

Det kanske är lätt att glömma, men Sverige Fnatic är faktiskt inte det enda svenska laget på i33. Halvsvenska Sverige Druidz ställer även dem upp och de hoppas nu på att kunna överaska europa även om de ser eventet mer som en bra erfarenhet än någon stenhård satsning på att dra hem med första priset. CoD-Sveriges bästa tjej återfinns som bekant i Druidz och det är hon som har blivit intervjuad inför vad komma skall, jag talar givetvis om rushgalna - Sverige H@nn@.

"Q: Hur kom ni fram till att ni skulle åka? Anmälde ni er eller blev ni inbjudna?
A: I-lanet i England har bra rykte, så vi bestämde oss att anmäla oss till turneringen. Det är en kul grej och bra erfarenhet för oss.

Q: Hur tror ni era chanser ser ut vad gäller avancemang i turneringen?
A: Chansen är helt beroende på vilken grupp vi kommer i och vi har såklart förhoppningar och mål, men vi vet att topplagen kommer och vi hoppas att få ta den sista prisplatsen.

Q: Förstapriset ligger på 6,000 euro, är prispengarna viktiga eller är det spelandet?
A: Det skulle vara kul att vinna pengar såklart, men främst är det för att bli bättre som ett lag.

Q: Är det ert första stora LAN i COD4-sammanhang?
A: Ja det är vårat första stora CoD4-LAN och även våran första utomlandsturnering. Men vi har deltagit i LAN-turneringar innan så det är inte helt nytt.

Q: Tror du det kommer bli någon skilland från att sitta hemma och spela?
A: Främst är man inte van vid nya datorer, man är inte van med nya miljöer och man är inte van med att ha åskådare bakom sig. Hemma är man ju oftast ensam och är van vid allting så det blir en stor omställning. Bra upplevelse för framtiden dock.

Q: Har ni några mer LAN inplanerade framöver?
A: Vi skall till Wonderbase nu i vår någon gång och sedan till Dreamhack i sommar. Vi har eventuellt planer på att åka till ?pro-lan? i Italien i slutet av april, men annars är det Wonderbase och Dreamhack som är inplanerat.

Q: Finansierar ni resan själva eller har ni sponsorer i ryggen som hjälper er?
A: Vi betalar det mesta själva, men en del ersättning får vi från Druidz sponsorer.
"

Kul som bara den tycker Chefen, mer svenska satsningar på LAN-fronten, lycka till i England druider!

Läs vidare:
FPSGaming.se

Kommentarer
Postat av: aeja

Sen när blev hanna bättre än Cruentus?

2008-03-21 @ 16:33:01
Postat av: Chefen

aeja: Dessvärre aldrig hört talas om "Cruentus" =/

2008-03-21 @ 16:43:09
URL: http://kodd.blogg.se
Postat av: Swinnnk

Cruentus var mycket bättre på cod2 men får vika sig för h@nn@ på cod4.

2008-03-21 @ 18:22:45
URL: http://www.tenax.se
Postat av: dohfOs

lycka till :)

2008-03-21 @ 18:44:15
URL: http://www.galenskap.eu
Postat av: aeja

Baserat på vad? Med tanke på att varken Cruentus eller hanna har presterat något speciellt i cod4 så, förstår inte då hur man kan säga att hanna är Sveriges bästa COD-tjej.

2008-03-21 @ 19:03:15
Postat av: Swinnnk

Då hanna spelar i ett lag som presterat mycket bättre i cod4 än vad cruentus gjort. Om jag skall vara ärlig så har jag inte ens sett cruentus spela på seriös nivå på cod4.

men men, hanna är en vän till mig och jag har spelat en hel del med henne. cruentus känner jag inte och har
inte spelat med/mot. Kanske där det väger för mig.

2008-03-21 @ 21:38:13
URL: http://www.tenax.se
Postat av: n3uro

Men när Cruentus är så bra att hon hittar ett bra lag som druidz och åker på LAN då kan jag överväga att ens tänka tanken.

Kul för druidz, jag hejar på dom, för bleffex är cool.

2008-03-22 @ 08:40:17
Postat av: BleffexX

haha n3uro:)

2008-03-22 @ 21:45:03
Postat av: BleffexX

jaa efter i33 so har vi ju svaret troligen!!

fnatic,roskilde och monga fler stog och satt bakom hanna ner hon krossade alla vi mote her po lanet!!

2008-03-22 @ 21:48:48
Postat av: Cruentus

Så jävla trist att det alltid ska tjaffsas om sånt här. Så här brukar aldrig diskussioner om manliga spelare gå till. "Nää jag tycker nog Heaton är bättre...jag har iofs aldrig sett spawn spela, men heaton är ju min vän så...". >,

2008-03-22 @ 22:33:25
Postat av: Anonym

vafan så kom inte hela med..aja det sista viktigaste då:

Då jag inte ens spelar cod4 seriöst så håll mig utanför diskussion tack. Jag är enbart en random spelare, inget annat. (Punkt of doom)

2008-03-22 @ 22:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0