Chefen intervjuar: Team Druidz

Druidz

Så här inför stundande CODQCUP tar Chefen i med krafttag, nu ska den skandinaviska scenen intervjuas! Självklart blir det mest svenskt, men mina förhoppningar ligger i att det även ska dyka upp två eller tre norska eller danska intervjuer. Så med standardformuläret i hand är Sverige Team Druidz först ut.

Druidz som man vid första anblick lätt kan ta för ett WoW-guild snarare än en CoD4-klan. Men om man skrapar lite på ytan märker man snabbt att här finns det historia. Med i eSport-scenen sedan 1992 (!) och QW och fortfarande igång, imponerande. Jag kontaktade i alla fall lagledaren i Druidz CoD4-sektion, Sverige Overkill för att höra hur läget stod till inför CODQCUP.

Q: Först och främst då, vem fan är du egentligen och vad bor din dator?
A: Hehe jag heter så mycket som Thomas Johansson och har nygligen fyllt 18 år. Jag bor på en ort som heter Kungälv som ligger typ 2 mil norr om Göteborg. När jag inte lirar cod4 så är jag engagerad i ett Paintball lag här i göteborg som kallas Gothenburg Allstars alliance. Inom klanen är jag teamleader för Druidz CoD4 lag men även stor deltagande i Druidz mangement.

Q: Så, en liten introduktion. Vilka är Druidz?
A: Team Druidz var från början en grupp kompisar som våran manager Andreas "Shades" Westman startade upp år 1992 med spelet Quake. Därefter växte druidz mer och mer och vi blev en multigaming klan. Så när Battlefield Vietnam kom, skapades ett nytt gäng och det var Vietnam som bara var början för oss men när BF2 kom, tog det fart på rikitigt. Där vi spelade på väldig hög nivå, sedan kom BF2142 som floppade hårt och bf2 lineupen dog i princip. Sedan dess har vi haft sektioner i ialla fall 7 olika spel. För tillfället har vi stora planer för Druidz som fick ett riktigt hopp med sponsorer efter att hamna 4a i CPL i spelet World in Conflict på Dreamhack. Som det ser ut nu kommer vi att skicka ut våra spelare runt om i Europa och förhoppningsvis USA för diverse tuneringar.

Q: Kan du presentera spelarna i Druidz lite snabbt? Deras roll i laget, vad de heter etc..
A: Självklart. Vi har då..
Sverige Thomas "Overkill" Johansson, 18 år. Teamleader för Druidz.CoD4. Har tidigare spelat: BF1942, BF2, BF2142, CoD1, CoD: UO samt CoD2.
Danmark Emil "mickStah" Eriksen, 18 år. All-around spelare, spelade mycket viktig roll som sniper i CoD2 men har nu gått över till AK47 och är mer av en lonewolf och går oftast runt. Har tidigare spelat: CoD1, CoD: UO, CoD2.
Sverige Hanna "H@nn@" Johansson, 16 år. Rushar för det mesta och hjälper till i pressade sitationer. Har tidigare spelat: CoD2.
Sverige Viktor "Bleffex" Klang, 21 år. Senaste tillskottet i laget, gammal BF2 räv där han spelet på mycket hög nivå med klanen xGx men har nu gått över till CoD4. Har förrutom BF2 tidigare spelat CS 1.6.
Sverige Pontus "Kickfoot" Kalander, 17 år. Kom samtidigt med Bleffex men har betydligt mer erfarenhet i CoD-scenen, där han har spelat med klaner som Violence is Bad samt Ministry of Defence. Har tidigare spelat: CS1.6, CoD1 samt CoD2.

Q: Hur högt satsar ni egentligen med CoD4? Siktar ni på att bli bland de bästa i europa, bland de bättre i Sverige eller hur står läget till?
A: Efter att vi slutade som topp-100 i CoD2 på clanbase med även ett brons i CTF på Premier League hade vi stora planer inför CoD4. Men av diverse interna problem har vi fått börja om efter en kanon start för oss på CoD4. Nu med 2 nya medlemmar och 2 gamla har lämnat och efter ett uppehåll över julen och nyår är vi taggade som fan att dra igång igen. Vi satsar för det första att ta en topp-3 plats i Sverige. Vi ska hård träna under våren 2008 med bootcamp närmast i Januari och sedan iväg till England i Mars för lanet i33. Vi ska försöka nosa bland de bästa helt klart!

Q: Hur ser det ut för er inför CODQCUP? Vad förväntar ni er av turneringen?
A: Jag har inga större förhoppningar, vi har inte spelet så värst mycket ihop som 5 manna. Med tanke på att vi fått 2 nya spelare så sent som i 27 december, vill jag bara klara gruppspelet och gå vidare till slutspelet. Jag ser mer detta som en erfarenhet men även utvecklas som klan och teamplay genom att möta bättre lag. Dessutom tycker jag att codQcup håller hög standard och är alltid lika kul att ställa upp i.

Q: Nu ska ju PAM 3.1 med pam_mode crossfire spelas i CODQCUP istället för PAMD. Vad föredrar du, PAM 3.1 eller PAMD?
A: Om jag ska vara ärlig har jag inte kört mycket PAMD och har inte hunnit sätta mig in i det. Men jag tycker crossfire reglerna är det som ska köras med i CoD4!

Q: Red Dot, ja eller nej?
A: Spelar mig ingen större roll faktiskt, anser inte att det är sådan fördel med eller utan den. Tycker dock att den kan vara trevlig för att få in något nytt i CoD-serien.

Q: Något du själv vill tillägga?
A: Vill tacka våran manager Andreas "Shades" Westman som alltid ställt upp för laget och även mig i svåra beslut som jag varit tvungen att ta. Även tacka våra sponsorer bland annat, Ownlabel för trycket på våra tröjor men även Endpoint! Låt 2008 bli CoD4'as år!


Då var den korta intervjun över. Chefen tackar Druidz och Overkill för tiden och önskar dem all lycka framöver och hoppas att de kan lyckas med sitt mål att bli topp-3 i Sverige.

För mer info:
Druidz.se
#druidz @ QNet.

Ytterligare intervjuer:
Sverige Corax|Capone

Kommentarer
Postat av: Hjals

HAHA.. Trodde faktiskt oxå att Druidz kom från World of Warcraft men där fick man fel!!

Fet intervju. Och Druidz verkar ju kunna satsa. Kul att ni har med en tjej i ert lag oxå.

2008-01-06 @ 16:25:50
Postat av: Hjals

Förresten. "Som det ser ut nu kommer vi att skicka ut våra spelare runt om i Europa och förhoppningsvis USA för diverse tuneringar." Gäller det bara er WiC-sektion eller även CoD4-laget? =)

2008-01-06 @ 16:30:15
Postat av: rakkeN

Najs. Lycka till DRZ!

2008-01-06 @ 17:50:35
Postat av: overkill

Hjals, det gäller främst cod4 laget just nu, men vi ska även försöka få ut ett source lag men även andra sektioner i framtiden

2008-01-06 @ 18:42:24
URL: http://www.druidz.se
Postat av: Hjals

Fett :)

2008-01-09 @ 20:38:58
Postat av: n3uro

Att ni hade planerat att skicka ut CSSlag på LAN i europa är ju önsketänkande, för när vi behövde sponsor till I33 vart det ett grymt ståhej och ett par: "nä vi vet inte hur det blir med sponsorer, kan inte säga om vi kan sponsra eller inte :("

Ska ni nu skicka ut grabbarna på europalan så önskar jag er lycka till med det. Se bara till att ni inte lovar för mycket.

2008-01-10 @ 07:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0