ZeroHero presenterade, Evilz is no more

När jag såg Sverige SnuRk på IRC utan Evilz-taggen på vart jag självklart nyfiken och vart tvungen att höra efter vad som hade hänt. För er med mindre koll kan sägas att Sverige Evilz, tidigare kända som Sverige FirstRecon Squad (det forna topplaget inom CoD:UO), var bland de första att figruera på Koddblogg (läs intervjun här) och därför känns det som en självklarhet att följa upp vad som hänt. Så utan att lägga mer ord i munnen på SnuRk som nu spelar för Europa ZeroHero kommer här hans egna förklaring.

"Efter ungefär 4 veckor i Evilz och i och med att vi åkte ur FPSGamings senaste välgörenhetscup så bestämde vi oss för att gå skiljda vägar inom laget. Den största anledningen var nog att vi var väldigt inaktiva. När det har gått 3 månader av cod4 så går det inte att skylla på att man inte kan kartorna ordentligt längre, men det var just det vi inte gjorde eftersom vi lirade så sällan tillsammans. Resultaten vi presterade var varken mer eller mindre än vad andra förväntade av oss men inom gruppen kände vi att vi borde ha nått en högre nivå. Det kan tyckas att man ska fortsätta kämpa på men det är i princip vad vi har försökt göra i två månader så därför kände vi att det var dags att skiljas åt och testa något nytt.

Jag och FITTOZAURUZ fick direkt erbjudandet att gå med i den europeiska klanen ZeroHero. Vi har spelat där några veckor nu och lineupen har blivit fullbordad. Så här ser den ut:


Norge kingzAn (Team Leader)
Norge FITTOZAURUZ
Sverige myS
Sverige SnuRk
Estland Shockz
Holland Fatal

Alltså en 6-manna lineup där vi inte har någon bestämd backup utan kommer rotera. kingzAn och myS har spelat tillsammans i CoD2 och de var de första att starta upp ZeroHero. Sen joinade jag och FITTOZAURUZ som då har ett förflutet tillsammans på högsta nivå i CoD UO. Shockz är ett av de mest kända estniska namnen och spelade cod2 i bl.a. Stheno e'Sports. Fatal känner jag personligen från CoD UO och i CoD4 är han mest känd från att ha spelat med xcite när de slutade 5-6:a i codQcup.

Vad gäller övriga spelare från FRS så letar de flesta efter en ny klan att gå med i och jag tror inte de kommer ha några svårigheter med att hitta nya hem eftersom det är skickliga och riktigt trevliga snubbar.
"

Chefen passar på att önska speciellt våra svenskar men även norrbaggarna lycka till med ZeroHero som just nu ser mest fram emot nästa CODQCUP samt att hitta en lämplig MGC.

Relaterat:
#zH! @ QNet.

Kommentarer
Postat av: HAHA

"har ett förflutet tillsammans på högsta nivå i CoD UO"

HAHA, 2 år efter att cod2 kom ut.
GG

2008-03-08 @ 12:21:13
Postat av: SnuRk

Typ 1 år efter cod2 kom. Sen var det ju inte riktigt det artikeln handlade om heller.

2008-03-08 @ 12:31:54
Postat av: dohfOs

lite zP!-varning på det namnet (och kanalen) ;) ..men men.. lycka till snurken

2008-03-08 @ 13:03:02
Postat av: skräck

FirstRecon Squad (det forna topplaget inom CoD:UO)

Åfan.

2008-03-08 @ 14:10:27
Postat av: SnuRk

skräck=shrek ?

i så fall var det efter du hade lagt ner UO

tackar dofhOs :) har också tänkt på likheterna men men nu får det vara så :P

2008-03-08 @ 15:07:45
Postat av: skräck

Jo, jag slutade följa scenen nån månad in på cod2.

2008-03-08 @ 18:29:37
Postat av: faker

vafan när alla eliter i uo drog till 2an så kommer resten och tror dom ägde igen hela cod:uo

2008-03-09 @ 18:42:57
Postat av: sburf

sunshiiiinneeeee

2008-03-10 @ 08:57:34
Postat av: SnuRk

Tror aldrig jag sa något liknande "Vi var UO:s bästa lag rakt igenom".
Den enda jag nämnde var att FRS var ett topplag inom UO då jag spelade, vilket vi utan tvivel var. Om du har något att kommentera angående det så är du välkommen att adda mig på xfire=snurkel.

2008-03-10 @ 18:34:19
Postat av: kontE

UO dog när cod2 kom! alla som var kvar var noobs imo :DD ZH har 2 fuskare i laget såg jag på irc igår. kingzan och twix.

2008-03-11 @ 11:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0