Chefen intervjuar: FirstRecon Squad

Nu är vi riktigt nära CODQCUP som drar igång imorgon, svenska Sverige FirstRecon Squad är en av de kvalande lagen och motståndet står danska Danmark 1unit för. Jag grabbade tag i Sverige SnuRk (dock innan motståndet var klart) och hörde lite hur han såg på turneringen.

Q: Först och främst då, vem fan är du egentligen och vad bor din dator?
A: Ja vem är jag frågar sig nog de flesta inom svenska CoD-communityn. Anton Olofsson heter jag är 18 år och bor uppe i Luleå. Har lirat på högsta nivå inom CoD-serien det senaste 1,5 året. Anledningen till att jag trots det är relativt okänd är att jag har spenderat min tid med CoD:UO som inte fått alltför mycket uppmärksamhet.


Q: Så, en liten introduktion. Vilka är FirstRecon Squad?
A: FirstRecon Squad, eller FRS som vi med tidsbrist brukar säga startades i September 2006. Vi skapade då en UO-sektion i FRS som redan hade en CoD2-sektion. Jag och min co-leader började rekrytera svenska relativt okända spelare som vi hade lärt känna under spelets gång och vi fick ihop ett härligt gäng. Efter bara ett kort tag tillsammans började resultaten komma. Detta motiverade oss ännu mer samt gjorde att fler spelare blev intresserade av vår klan. Framgång föder framgång och så småningom var vi en av toppklanerna inom UO. Motivationen tog dock slut efter ett tag och när CoD4 kom ut bestämde vi oss för att göra en satsning i det istället.

Q: Kan du presentera spelarna i FirstRecon Squad lite snabbt? Deras roll i laget, vad de heter etc..
A: Main Lineup:
Norge Kenneth ''FITTOZAURUZ'' Dversnes: Vårt norska tillskott i laget. Joinade oss i slutet av UO och har sen dess gått uppåt i hierarkin och är numera war-arranger. Vägrar tvärt att lira något annat än M4 utan skrot på.

Sverige Simon ''PANDA'' Bomb: Förmodligen Sveriges grymmaste efternamn. Suverän oavsett vapen han väljer. Troligtvis vår mest skrikiga spelare som hatar att förlora mer än någon annan ;) Är du stockholmare ska du passa dig för denna göteborgare.

Sverige Kristian ''Wasted?'' Wikstrand: Var enligt mig absolut en av de vassaste i UO. Är lite av pappan i laget men har ändå bäst reaktioner och ett gudomligt spelsinne. Lugn och behärskad spelare som clutchar 1vX ständigt. Förmodligen Sveriges sämsta sniper.

Sverige Michael ''FUNZAAAN'' Hedqvist: Funze, som orginalnicket är, har en sjukt aggressiv spelstil. En riktigt jobbig spelare att möta när han är på humör. Är lika rapp i käften som i spelstilen vilket ibland leder till en del kontroverser. Får dock ge killen lite slack - han har inte ens åldern inne för att köpa spelet själv än ;)

Sverige Anton ''SnuRk'' Olofsson: Själv har jag rollen som teamleader och är det taktiska geniet in-game ;) Kan ta vilket vapen eller position som helst och anser väl att min spelförståelse är min bästa egenskap.

Backup: image59 Siim ''DNA'' Siska: Vår galna estländare som förföljt mig under hela min spelkarriär. Helt sjukt galet rolig snubbe som verkligen vet hur man livar upp stämningen på vent. Verkar ha fallit in i WoW-träsket de senaste veckorna och trots tappra försök att dra upp honom så sjunker han tyvärr längre och längre ner.

Danmark Mattias ''Jsons'' Johansson: En mycket viktig kugge i vårt UO-lag som tyvärr fick inse att hans dator var lite klen för CoD4. Har övergått lite till LOTRO istället men har lovat att köpa nya grejer och komma tillbaka och slåss om en plats i laget. har varit många tvister huruvida han är ifrån Danmark eller Sverige. Hans mycket läckra "r"-uttal får oss att tro att han är från grannlandet, något som han ivrigt påpekar inte stämmer. (Såklart att han är dansk! Chefens anm.)

Q: Hur högt satsar ni egentligen med CoD4? Siktar ni på att bli bland de bästa i europa, bland de bättre i Sverige eller hur står läget till?

A: Efter att ha varit med och byggt upp ett lag med totalt okända spelare i UO till ett topplag så vet jag att vi kan göra detsamma i CoD4. Att ta över EYEballers krona som Sveriges bästa lag är för tillfället en alldeles för tuff nöt att knäcka men efter EYE så har inget svenskt lag riktigt imponerat. VAE har gjort några bra resultat i cuper, samma med Corax och sen finns även Hexagon som jag för tillfället skulle ranka som Sveriges näst bästa lag. Att först och främst slå sig in i den svenska eliten känns som ett rimligt mål. Givetvis har vi högre mål efter det men man måste börja någonstans.

Q: Hur ser det ut för er inför CODQCUP? Vad förväntar ni er av turneringen?
A: Det är väldigt svårt att sia i hur långt vi ska kunna ta oss innan man sett lottningen. Målet är att ta sig till det riktiga gruppspelet men med tanke på att man kan lottas lite hursomhelst så tar vi en match i taget. Vi har varit väldigt inaktiva hittills och håller på att bygga upp några grundtaktiker som vi förhoppningsvis ska få chansen att testa.

Q: Nu ska ju PAM 3.1 med pam_mode crossfire spelas i CODQCUP istället för PAMD. Vad föredrar du, PAM 3.1 eller PAMD?
A: Ska jag vara riktigt ärlig så har jag faktiskt aldrig testat PAMD och kan därför inte uttala mig om den. Jag tycker crossfire PAMen är bra och det var helt klart rätt beslut att spela med den istället för en buggig PAMD. Det som stod i read me om PAMD lät dock bra så jag hoppas att de inte lägger ner hela ideén.

Q: Red Dot, ja eller nej?
A: Definitivt ja. Personligen tycker jag inte den ger så stora fördelar. Till de flesta vapnen väljer ändå att spela silenced eller inget skrot alls så jag har inget emot att den får vara på.

Q: Något du själv vill tillägga?
A: Shoutout till alla i FRS, att CODQCUP fortsätter i evigheter eftersom det är den klart bästa onlinecupen och jag hoppas även koddblogg fortsätter servera mig alla scen-nyheter jag missat!

Och så tappade Chefen bort standardformuläret och därmed rann intervju-tiden ut. Klart är i alla fall att det här är ett gäng som kommer kämpa sig uppåt. Skön inställning, bra attityd och lite djävlar anamma var det jag kände när jag intervjuade SnuRk och dessa grabbar kan nog gå långt bara de verkligen vill. Men det är något tiden får utvisa. Lycka till i CODQCUP!

Ytterligare intervjuer:
Sverige crueL|qbone
Sverige EYE|tidde
Sverige One2|Numse
Sverige vae|chippy
Sverige Morti`zlash
Sverige DRz_Overkill
Sverige Corax|Capone

Kommentarer
Postat av: SnuRk

Haha kan inte vänta med att höra Jsons reaktioner när han ser att du satte danska istället för svenska flaggan :D

2008-01-10 @ 09:10:36
URL: http://app.blogg.se/trackback/ping/12796309
Postat av: Hjals

Lycka till =)

2008-01-10 @ 09:32:10
Postat av: benny

Hexagon som jag för tillfället skulle ranka som Sveriges näst bästa lag.

LOLLLL

2008-01-10 @ 11:33:30
Postat av: huGo

benny: spelat mot dem??

2008-01-10 @ 11:55:31
Postat av: SnuRk

Har inte själv spelat mot lag som corax och vae men HeXagon har gått väldigt bra i cb-laddrarna och de är väldigt aktiva med pcwer och pracs vad det verkar som. Jag har även spelat mot dem och tyckte de var riktigt bra.

2008-01-10 @ 12:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0