Chefen intervjuar: crueL gaming

crueL gaming

CODQCUP närmar sig med stormsteg och Chefen börjar nästan få lite panik. Måste skriva fler intervjuer! Sagt och gjort - nu är det dags för en riktig veteran i CoD-sammanhang, nämnligen Sverige crueL gaming. Ett glatt svenskt gäng som har haft svårt att verkligen lyckas, men trots det håller man hop än idag efter att ha bildats redan under CoD1-perioden. Ledaren som håller ihop de trogna går under smeknamnet Sverige qbone och det är självklart honom jag tog mig en pratstund med.

Q: Först och främst då, vem fan är du egentligen och vad bor din dator?
A: Jadu :) Jag heter Tobias "qbone" Pettersson, bor 2 mil norr om stockholm i en förort som heter Upplands Väsby. Har spelat CoD sen det första spelet släpptes i princip, men höll på med andra fps spel innan så som CS och DoD.

Q: Så, en liten introduktion. Vilka är crueL gaming?
A: crueL Gaming är våran clan, den började som en CS-clan av ett lag från UK, ett riktigt bra lag, dem höll sig i toppen inom den Engelska ligan osv. Deras clanledare kom till mig när vi spelade CoD1 och frågade mig om vi var intresserade av att spela under deras fana. Vi funderade ett tag på det men bestämde oss senare för att tacka ja och på den banan är det. Vi spelar alltså på med samma namn enda sedan CoD1. CS-laget har tyvärr försvunnit nu och vi är den enda sektionen. Men vi kämpar på :)

Q: Vadan namnet, "crueL"?
A: Det vet jag inte, du får fråga den som skapade clanen, jag trivs med namnet och det fungerar för alla :)

Q: Kan du presentera spelarna i crueL gaming lite snabbt? Deras roll i laget, vad de heter etc..
A: Javisst. crueL Gaming består av:
Sverige Tobbe "qbone": Börjar med mig då :) Fungerar som clanledare, sköter alla signups osv. Som sagt så har jag spelat CS som första FPS spel och har gått vidare sedan dess med olika typer, UT, DoD osv, fastnade för CoD1 och nu är jag här med CoD4. Ingame är jag en riktig sprayer och pratar alldeles för mycket på Ventrilo.

Sverige Sebastian "seblet": Seblet har funnits med sedan CS tiden fram och tillbaka. Spelade med oss i CoD1, var också skribent på CallOfDuty.se fast under nicket "iNjeCt" men fastnade sedan för World of Warcraft, och försvann från jordens yta. Nu har han dock kommit tillbaka med nya tag och sprayar på med MP5an vilket är en favorit.

Sverige Micke "rimpen": rimpen kom in i crueL när vi spelade CoD1, vet inte om han har spelat något annat innan, och vi märkte att han fungerade bra med oss även om hans filosofi, "inget är bra, allt kan bli bättre", kan vara jobbig. Bor i Oxelösund utanför nyköping. När det spelas aimar han hellre än sprayar.

Sverige Per "Peka": Nyaste tillskottet i laget. Peka bor också i Oxelösund, och är som sagt nyast i laget. Har spelat CS innan på ganska hög nivå men spelar nu CoD4 med oss. Han har ett riktigt bra tänk och är lugn i alla situationer. Iskall till och med.

Sverige Pontus "bla_10": bla_10 kom in i crueL samtidigt som Peka och bor också i Oxelösund, spelade CoD2 och CS innan, var mest inne på CS då han spelade i samma clan som Peka. bla_10 fungerar som våran sniper oftast, men använder sig även av andra vapen om det behövs.

Sverige Jimmy "jMY": jMY bor också i Oxelösund (jag lovar ingen mer nu). jMY fungerar som rimpen, aimar mestadels, men har övergått lite mer åt sprayer hållet och ibland provar han även snipern. Rolig i ventrilon då han aldrig hör eller lyssnar vad password på servern är. Blir ett jäkla liv :)

Sverige Tommy "KrOx" : KrOx som bor i Upplands Väsby är våran sniper han också, dock är han lika duktig med AK47 och därför använder han lite både och. Han och jag (qbone) har bott tillsammans men inte nu längre. Surar aldrig ihop under match utan kämpar på hela tiden.

Q: Hur högt satsar ni egentligen med CoD4? Siktar ni på att bli bland de bästa i europa, bland de bättre i Sverige eller hur står läget till?
A: Satsningen är en sak, vi satsar på att bli riktigt bra och tränar på för fullt. Vi hoppas kunna ge lite bättre motstånd än vad vi gjort dem senaste matcherna. Vi har svårt att ta fram det bästa när det behövs. Men som sagt vi jobbar på att fixa det :)

Q: Hur ser det ut för er inför CODQCUP? Vad förväntar ni er av turneringen?
A: Vi tränar för fullt inför codqcup och måste säga att det ser bra ut. Vi kommer inte ha en chans där uppe i toppen men om alla bara tar fram det där lilla extra kanske vi kan ge ett bra motstånd i alla fall. Jag vill inte säga någon placering för jag har ingen aning. Men vi blir nöjda om vi vinner några matcher.

Q: Nu ska ju PAM 3.1 med pam_mode crossfire spelas i CODQCUP istället för PAMD. Vad föredrar du, PAM 3.1 eller PAMD?
A: Jag har bara hunnit spela PAMD en match och jag måste säga att jag hade svårt att döda, dock så sa det pang ett par gånger då man one shotade någon i huvudet, men jag som sprayer gillade den inte så jag föredrar PAM 3.1, men jag kan inte heller säga att jag hatade PAMD, om den utvecklas och fungerar bättre senare så är jag inte den som är den.

Q: Red Dot, ja eller nej?
A: Absolut Red Dot. Det är ju trots allt COD4 Modern Warfare och jag tycker nog att Red Dot får finnas kvar. Båda lagen får ju använda sig av den. Visst blir det lättare, men som sagt, lättare för båda.

Q: Något du själv vill tillägga?
A: Nja, vill önska dig och oss själva lycka till i framtiden :)

Det tackar man för qbone! Pratstunden är förbi och frågeformuläret får vila för en stund. Hur crueL:s framtid ser ut återstår att se, klart är i alla fall att de nog har flest snipers av alla de jag pratat med, men förrutom det verkar de vara ett riktigt skönt gäng som håller ihop i både vått och tort. Hoppas ni lyckas uppfylla eran målsättning inför CODQCUP och vinner några matcher, ni får dessutom plusspoäng av Chefen om ni drämmer ut några tyskar!

Relaterat:
#cruel @ QNet.

Ytterligare intervjuer:
Sverige EYE|tidde
Sverige One2|Numse
Sverige vae|chippy
Sverige Morti`zlash
Sverige DRz_Overkill
Sverige Corax|Capone

Kommentarer
Postat av: huGo

coolt att de hängt ihop i alla cod spel ^^

2008-01-10 @ 11:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0