Chefen intervjuar: One2

Nästa lag Chefen tagit sig an såhär inför CODQCUP är svenska Sverige One2. De är helt nya inom CoD-scenen och kommer som lag närmast från storfloppen ET:QW där man var ett dominant namn. Historien bakom One2 sträcker sig även till BF2142 där man under de 6 månader man spelade gick obesegrade. Kvar av det forna laget finns inte så mycket kvar dock, men ledaren för laget, Sverige Numse (som även är intervju-offret för dagen) finns kvar. Och som Numse säger själv "Jag spelar inte med ett lag som satsar halvhjärtat.." så kan framtiden se riktigt ljus ut för One2 som beviserligen satsar på att nå riktigt riktigt långt.

Q: Först och främst då, vem fan är du egentligen och vad bor din dator?
A: Jocke "Numse" Åberg från Göteborg (såklart..).

Q: Så, en liten introduktion. Vilka är One2?
A: One2 är en klan som skapade av mig och Runken för över ett år sedan. Vi drog oss ur LoB för att skapa ett lag med högre ambitionsnivå. Vi tog spelare från ett preliminärt landslag i 2142 och lirade just 2142 i ca 6 månader, obesegrade, innan vi flyttade över till quakewars. Efter 1-2 månaders förberedelser i form av ET och Q3 startade vi hårt redan i betan. Vi slet på bra och i slutet av betan joinade vi Copenhagen-eSport. Utifrån såg det ljust ut men det fanns en del intriger i laget, och tillslut kickade jag 2 spelare p.g.a. att de praccade med ett annat lag bakom ryggen på oss. Vi hade precis vunnit QWL-finalen över dignitas och hade biljetter till i32, så det kändes grymt tungt. Lineupen sprack helt eftersom jag inte brydde mig om att ta tag i saker och ting, och nu är bara jag kvar från det gamla gänget.

Jag började lira cod4 på xbox innan pc-betan och gillade det verkligen, så jag bestämde mig för att satsa på det istället för att bygga upp ett nytt qw-lag från scratch. Jag tog med mig dohfOs och Murre från en eventuell ny ET:QW-lineup och med lite tur fick vi med oss empee och keno.

Q: Varför är det då värt att satsa sina pengar på er?
A: Vi har erfarna spelare med hög ambitionsnivå, CoD-rutin är det som fattas och det kommer med tiden.

Q: Kan du presentera spelarna i One2? Deras roll i laget, vad de heter, vart de kommer ifrån och från vilket spel de spelade senast etc..
A: Sverige Numse, jag.. sniper, deaglarN egentligen.. kan inte snipa, speciellt inte med ett vapen som inte träffar där man siktar. Kommer senast från Copenhagen-eSport.qw.

Sverige dohfOs, en gammal vcod-hjälte (gili) som håller MP5:an varmt om hjärtat. Kommer senast från Junk52.qw.

Sverige Keno, bf1942/bf2-spelare från dignitas. Alltiallo spelare. Värdelös på fastande mage.

Sverige empee, dohfOs homie från vcod. M16 eller kniv, bra combi. Lagets kock.

Sverige Murre, mupp från cs (palla cs). Säker spelare, aggressiv. Kommer senast från Junk52.qw.

Q: Hur högt satsar ni egentligen med CoD4? Siktar ni på att bli bland de bästa i europa, bland de bättre i Sverige eller hur står läget till?
A: Jag spelar inte med ett lag som satsar halvhjärtat.

Q: I princip alla storlag har ju spelat CoD i evigheter, hur är det för lag som är helt nya i serien? Vilka nack och -fördelar har man?
A: Jag ser faktiskt inga fördelar med att inte spelat CoD tidigare. EYE, dignitas, h2k, tek9 e.t.c. har otroliga fördelar. Jag som aldrig spelat cod tidigare har haft svårt att komma in i det, speciellt efter 8 månader med quakewars som är så olikt som det kan bli. Har svårt för allt smygande/krypande/campande.. om ja ska va ärlig hade jag hellre sett samma spel men som conquest, men man får ta det man har. Sen har man det vanlig problemet med att vara ny i en scen, få pracc mot de bättre lagen. 75% av matcherna blir mot randoms från cod4.wars. Svårt att bli bättre då.

Q: Hur ser det ut för er inför CODQCUP? Vad förväntar ni er av turneringen?
A: Vi har inte kunnat träna som jag velat under julen och vi har fortfarande problem med en del kartor. Jag förväntar mig inget mer än att se hur vi placerar oss, känna på de andra lagen och se vad vi behöver träna på.

Q: Nu ska ju PAM 3.1 med pam_mode crossfire spelas i CODQCUP istället för PAMD. Vad föredrar ni, PAM 3.1 eller PAMD?
A: PAMD suger imo. LottoHS ger mer i PAMD än i vanliga PAM. Hatar lotto, hatar deviation.

Q: Red Dot, ja eller nej?
A: Nej, det hör inte till CoD.

Q: Något du själv vill tillägga?
A: Om nån kan modda/scripta så att man bindar climb till något annat än jump så fixa direkt.

Då finns bara kvar att önska Numse och One2 lycka till i CODQCUP. Enligt vad forumet på CallOfDuty.se säger så är One2 även ute efter ytterligare en spelare. Så om du har vad som krävs kanske One2 är något för dig som läser detta.

Relaterat:
#one2 @ QNet.
One2 rekryterar på CoD.se

Ytterligare intervjuer:
Sverige vae|chippy
Sverige Morti`zlash
Sverige DRz_Overkill
Sverige Corax|Capone

Kommentarer
Postat av: dohfOs

fett me kändis numse! go go.

2008-01-07 @ 18:33:31
Postat av: Numse

tihi

2008-01-07 @ 18:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0