Chefen intervjuar: Vicious and Evil

Vicious and Evil

Dags för ytterligare en intervju inför CODQCUP, denna gången med svenska Sverige Vicious and Evil. VAE var ett av de få svenska lagen som under CoD2 verkligen visade att de ville. De låg dock ofta steget efter lag såsom Sverige Team Oxid (numera EYEBALLERS) och man hade helt enkelt svårt att få till den där sista passningen som man brukar säga. Men med ny version av Call of Duty och med nytt blod i lineupen är det dags för nya tag. Jag tog därför tillfället i akt och slängde mig över Sverige chippy, en av de nya i VAE inför CoD4. Dessutom en ärrad CoD-veteran som hunnit med både det ena och andra i sin karriär.

Q: Först och främst då, vem fan är du egentligen och vad bor din dator?
A: Normalt sett brukar jag heta Dennis Andersson men det är en definitionsfråga, jag tar de smeknamn jag får. Bor i Borlänge där jag pluggar och försöker panga lite. Förövrigt har jag en distinkt dröm om ett eget land där jag skulle göra som Bert, alla skulla vara tvungna att ha glasögon.

Q: Så, en liten introduktion. Vilka är Vicious and Evil?
A: VAE är en MGC som skapades någon gång under 2005 med ett ET och Q4 lag. Efter ett tag lades det till ett CS lag samt COD2 lag, som är det viktiga antar jag i det här sammanhanget. COD2 laget har varit på LAN som Level7, Wonderbase 2007. "Ledningen" har skrivit följande om oss (COD4 laget): "Our newest ET and CoD 4 Team will try to attend at the upcoming CPC #4 in Enschede and the upcoming online events like ESL EMS II, CoDQCup and so on aswell".

Q: Kan du presentera spelarna i Vicious and Evil lite snabbt? Deras roll i laget, vad de heter, vad deras farbror har för jobb etc..
A: Först har vi Sverige nidler (hur han vill ha sina stora och små bokstäver skiter jag i), han som ska vara lagledaren i laget men som egentligen låter loke göra det administrativa jobbet. Kan spela lite vad som helst, men liknar mig då han inte kan sitta stilla speciellt länge.

På tal om Sverige loke så är han våran ariska norrlänning med starka band till hitler jugend. Han förnekar det men det tror vi inte på. Man kan jämföra loke med ett bra användargränssnitt, när det fungerar som det ska, märks det inte. ;D

Sedan har vi Sverige beng, bengan, benghuve vad han nu vill kalla sig i fortsättningen. Stockholmaren (han gillar inte att bli kallad det därför gör jag det), är tokig som få med pepprar-bössorna och är alltid långt fram och skrattar. Han är våran rambo.

Sverige Toppe är en go gosse det där. Från de öppna slätterna i skåne kommer han ridandes på Arla mejeriets kossor med älgbössan. Gör det han ska, sen blir han sur när han inte träffar. Det är oftast han och bengan som brukar styra taktiker, men dem följs sällan.

Ska jag ta mig också? Gör det då, jag Sverige chippy, är oftast där dem andra inte är, och har jättesvårt för att sitta still. Jag är nog ganska random. Dessutom försöker jag plugga, men loke blir så sur och ringer och stör mig hela tiden.

Q: Vicious and Evil var ju ett av de få svenska lagen i CoD2 som verkligen var på flertalet LAN. Kan man räkna med att det blir likadant i CoD4?
A: Vi har bestämt oss för att "satsa" och försöka ta oss till LAN men man ska aldrig ta det för givet. Vi kommer kämpa på och göra vårt bästa och se vart det leder oss.

Q: Du har ju spelat samtliga spel i CoD-serien (PC). Vilket föredrar du egentligen om du fick välja?
A: COD1 utan tvekan. Både SD och TDM fungerade smärtfritt. Hade leanbuggen fixats till bättre hade jag fortsatt spela det.

Q: Hur ser det ut för er inför CODQCUP? Vad förväntar ni er av turneringen?
A: Jag har faktiskt ingen aning, jag har alltid dålig på att hålla reda på lag och spelare samt hur bra dem är och så vidare. Självklart siktar vi högt men tar inget för givet. Svårt att säga hur långt man förväntar sig att kunna ta då det är ofantligt många lag och många av dem har man aldrig hört talats om men som kan vara riktigt duktiga.

Q: Nu ska ju PAM 3.1 med pam_mode crossfire spelas i CODQCUP istället för PAMD. Vad föredrar du, PAM 3.1 eller PAMD?
A: Ja du... Bra fråga, har aldrig haft koll på PAM över huvud taget utöver det faktum att jag bytt pam_mode några gånger så jag vet faktiskt inte. En sak kan jag säga, och det är att jag gillar crossfire reglerna så det blir nog alla tiders det.

Q: Red Dot, ja eller nej?
A: Jobbig fråga. Red Dot är bra i sig, men i och med stopping power så blir det faktiskt för lätt att sikta, då man sliper de stor bulkiga vapnen mitt i rutan och istället för en liten prick och en väldigt tunn "ram". Om Red Dot ska få användas tycker jag att stopping power ska bort, i och med att det är enklare att se, och därmed lite enklare att spela med det.

Q: Något du själv vill tillägga?
A: Kan väl hälsa till mina buttboys i EYE och till mina gamla COD1 kompizar om dem nu läser det här. Jag har mina bra stunder, inte många, men dem finns där. Jag vill tacka mamma, pappa samt den svenska kungen för att han vill bygga tre stugor mitt i ett naturreservat. Sen är jag väl tvungen att tacka VAE också annars får jag nog fläskigt med stryk.

Där ringde äggklockan och standardformuläret plockas undan. Chefen tackar chippy för pratstunden, hoppas ledningen i VAE inte antastar honom för mycket samt lyckoönskar laget inför stundande CODQCUP!

Relaterat:
viciousandevil.com
#vae

Som en fotnot kan sägas att Chefen inte har något som helst att göra med vissa uttalanden kring loke om det nu finns överkänsliga personer där ute i skogarna.

Ytterligare intervjuer:
Sverige Morti`zlash
Sverige DRz_Overkill
Sverige Corax|Capone

Kommentarer
Postat av: Hjals

HAHA. Klockren presentation =D

2008-01-08 @ 02:05:53
Postat av: bengbenskaftskalle

vadå vad han vill kalla sig!
Jag kommer från stockholm, jag gör vad jag vill!

2008-01-08 @ 10:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0