Chefen intervjuar: HeXagon e-Sports

image80

Sverige HeXagon e-Sports är ett av de svenska lag som tagit sig vidare i CODQCUP - mot alla odds dessutom. Nederlagstippade av CoD.se så sent som igår gick de och knep en 2:a plats i en tuff grupp. Jag tog tag i Sverige Voffis, manager för laget för att höra vad han hade att säga, både om CODQCUP och den gamla CoD-veteranen HeX-eSports.

Q: Tjenare Voffis, tror du att du skulle kunna presentera dig.
A: Jesper "Voffis" Martinsson heter jag och är 15 år och bor i Stockholm. Mina största intressen här i världen är självklart datorspelande och annat som rör datorer men även så är jag en flitig musiker, detta kanske låter lite skumt på grund av min ålder men har spelat gitarr, sjungit och skrivit musik i snart 5 år och är uppe i en bit över 30 skrivna låtar och har en egen studio i rummet intill där jag sitter nu men ja.. nog om det. Har spelat CoD ett bra tag både CoD1 och CoD2 i klan. Då som spelare, men nu i HeXagon så har jag tagit rollen som manager - men någon måste även ta den platsen.

Q: Och för de som inte känner till er sen tidigare - vilka är HeXagon eSports?
A: Då jag själv inte varit delaktig i HeXagon eSports så länge så har jag inte så stor koll på organisationen mer än just själva CoD4-sektionen, men lite information kan jag nog alltid klämma fram. HeXagon eSport är en nordisk esport-organisation som grundades i augusti 2004 av krukan6. CoD4-laget startades först under namnet chill-gaming men blev ganska snart HeXagon eSports. O man vill ha lite mer ingående information om HeXagon så hoppa in på våran irc kanal #hex-esports.net och försök få tag på krukan.

Q: Är alltså CoD1-legenden krukan6 fortsatt en del i er treenighet?
A: Krukan6 är självklart kvar i organisationen - men för övrigt inte speciellt delaktig i CoD4.

Q: Hur ser er lineup ut idag?
A: Alla spelare är gamla CoD1 och CoD2-rävar så att säga..
Sverige Gurgla - Niclas Jensen, från den lilla staden Karlskoga är väl en av dom i laget som bestämer och styr upp spelet, han är även en av dom lugnare personerna i laget och hetsar nästan aldrig upp sig när det väl gäller.

Sverige Ruben - Robin Sohlberg, från Stockholm. Är också en av dom spelare som gärna är med och styr upp spelet. Har ofta mycket ljud för sig i vent och men lugnat ner sig när de gäller matcher. Detta till trots är han ändå inte bland dom lugnare så att säga.

Sverige Silver - Murre Alexio Kulbay, våran egen lilla stålturk som ständigt är hög och berusad, lukar rap (Gurglas egna ord..).

Sverige Wildy - Emil Andersson, killen som kan tända till och bli riktigt grinig men är ändå en skicklig spelare som behövs i laget.

Sverige Oxider - Tim Nilsson, gnäller ofta, och alra mest på sin dator - men är också han en skicklig spelare som man inte vill möta i en närstrid.

Sverige Rydan - Linus Rydqvist, den lugnaste i laget.

Q: Hur set erat mål ut med CoD4?
A: HeXagon satsar på att bli bland dom bättre, hur det blir kan tiden endast avgöra. Enligt mig så finns det potential i laget och dom dagar allt går bra - så finns det nog inte så många lag som vi inte kan slå.

Q: Hur har det gått hittills för er i CODQCUP tycker du?
A: Ja hur ser det ut egentligen? Första gruppspelet är avklarat och där lyckades vi komma 2:a i gruppen med 1 vinst och 2 förluster. Lite oflyt nu i början måste jag säga men vi ryckte upp oss. I gruppspel 2 hamnade vi i en riktigt svår grupp med bland annat Serious Gaming. Vi var inte tippade att gå vidare men efter 9-13 förlust mot Serious Gaming, och 2st 13-9 vinster mot TuLLs, respektive iNTERNAL är vi antagligen ett av de svenska lagen som presterat bäst idag (16/1). Om vi bara får några bra dagar nu så tror jag att vi har en hyfsad chans i att gå ännu långre.

Q: En fråga jag bara måste lägga till från standardformuläret. Red Dot, ja eller nej?
A: Den frågan får jag nog tyvärr hoppa över då jag inte är speciellt aktiv när det gäller spelandet personligen.

Där var den korta pratstunden över, när intervjun gjordes var inte motståndet klart för HeXagon, men nu står det i alla fall klart att man får möta iuro, ett lag fyllt med forna CoD-hjältar. Chefen önskar HeX och Voffis all lycka i framtiden och hoppas ni slår iuro nu.

Besök:
HeX-eSports.net
#hex-esports.net @ QNet.

Tidigare intervjuer:
Sverige FRS|SnuRk
Sverige crueL|qbone
Sverige ex-EYE|tidde
Sverige One2|Numse
Sverige vae|chippy
Sverige Morti`zlash
Sverige DRz_Overkill
Sverige Corax|Capone

Kommentarer
Postat av: krukan6

Jag CoD1 legend? Javisst, om ni vill så :)

Go team!

2008-01-19 @ 00:37:44
URL: http://www.hex-esports.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0